Veel gestelde vragen bezoek en reservering

Uw bezoek

Museum Swaensteyn is weer geopend voor bezoek!

Home > Veel gestelde vragen bezoek en reservering

Veel gestelde vragen bezoek en reservering

Hoe reserveer ik een ticket?


Kan ik aan de kassa van het museum ook een ticket kopen?

Ja, reserveren is verplicht, maar gelet op het kleine aantal bezoekers dat we per tijdsblok mogen toelaten raden wij het vooraf reserveren ten zeerste aan. Om verzekerd te zijn van toegang kunt u het beste online een kaartje kopen. Zodra een datum & tijdslot zijn uitverkocht, zijn er ook aan de kassa helaas geen tickets meer verkrijgbaar. Op de bonnefooi komen en tickets is mogelijk, maar we kunnen dan niet garanderen dat er nog kaarten zijn.

 

Hoe bestel ik tickets?

1. Kies een datum.

2. Kies een aankomsttijd.

3. Kies een ticketsoort.

4. Vul uw gegevens in en kies een betaalmethode.

5. Na betaling worden de tickets in pdf-vorm naar uw emailadres verstuurd. Het kan enkele minuten duren voor u de tickets per email ontvangt. Mocht u na enige tijd nog niks hebben ontvangen, controleer dan of de betaling is afgeschreven en of de tickets niet per ongeluk in de spamfilter terechtgekomen zijn.

5. Print uw ticket(s) uit en neem deze mee naar het museum. Het is ook mogelijk om de barcode van uw e-ticket via de smartphone te laten scannen.

6. Neem uw eventuele Museumkaart,  of CJP,  altijd mee, hier wordt om gevraagd wanneer u uw ticket laat scannen.

7. Ontvang u uw ticket niet binnen 2 uur na betaling, stuur dan een e-mail naar: secretariaat@swaensteyn.nl.

 

Kan ik telefonisch tickets bestellen?

Nee, het is niet mogelijk om telefonisch tickets te bestellen.

 

Wat als het niet lukt online tickets te bestellen?

Lukt het u niet online uw ticket(s) te bestellen, probeer het dan op een later moment nog eens, eventueel vanaf een ander apparaat. Het is niet mogelijk om telefonisch tickets te bestellen. U kunt wel tickets kopen bij de kassa in het museum, maar we kunnen dan niet garanderen dat er nog genoeg kaarten zijn.

 

Kan ik tickets online bestellen voor een groep?

Nee, groepsbezoek is tot nader order niet toegestaan. U kan per tijdsblok maximaal 5 online tickets bestellen. Dit lage aantal bezoekers per tijdsblok is om te waarborgen dat bezoekers in het museum de onderlinge afstand van 1,5 meter kunnen houden.

 

Is mijn ticket geldig voor het gehele museum?

Ja, uw ticket geeft op de door u geselecteerde datum en tijd toegang tot het gehele museum.

 

Moet ik ook online reserveren als ik een Museumkaart heb?

Nee, reserveren is niet verplicht, maar gelet op het kleine aantal bezoekers dat we per tijdsblok mogen toelaten raden wij het vooraf reserveren ten zeerste aan.

 

Wat doen jullie met mijn persoonsgegevens?

- Wij gebruiken uw e-mailadres om uw ticket(s) toe te sturen.

- Als u zich heeft aangemeld voor de nieuwsbrief, word u hiervoor ingeschreven. U kunt zich op elk gewenst moment weer afmelden.

- U ontvangt per e-mail noodzakelijke en/of relevante informatie die van toepassing is op uw bezoek. Denk hierbij aan informatie in geval van calamiteiten of bijvoorbeeld gewijzigd coronabeleid.

- Wij noteren de persoonsgegevens mede omdat de rijksoverheid dit als een voorwaarde heeft gesteld voor de openstelling tijdens de coronacrisis. Bij een herkomstonderzoek door de GGD kan van deze gegevens gebruik worden gemaakt voor het traceren en waarschuwen van mogelijk besmette personen. Wij hanteren hierbij de regels van de privacywet AVG.

 

Kan ik mijn tickets na aankoop restitueren of omruilen?

Aangeschafte tickets kunnen niet worden gerestitueerd en/of omgeruild.

 

Hoe verloopt mijn bezoek?

 

Wat zijn de openingstijden van Museum Swaensteyn?

Het museum is tot nader order geopend op vrijdag, zaterdag en zondag,  van 13.00 tot 17.00 uur. Op nationale en kerkelijke feestdagen is  Museum Swaensteyn gesloten, met uitzondering van Tweede Kerstdag.

 

Hoe laat moet ik aanwezig zijn?

U mag op de gekozen aankomsttijd naar binnen. Uw bezoek verloopt via een door ons voorgeschreven route. Dit om te waarborgen dat het in de museumzalen niet te druk wordt.

 

Wat gebeurt er bij de kassa?

Wij verzoeken u bij de kassa aanwezig te zijn in het tijdsblok dat op uw ticket staat. Op vertoon van uw ticket, en voorzien van wat nadere informatie, kan u aan uw bezoek beginnen. Bezoekers met een Museumkaart tonen bij de kassa hun ticket en laten hun Museumkaart scannen.

 

Moet ik een mondkapje dragen?

Ja, gelet op de gezondheid van u én van onze vrijwilligers is het verplicht om tijdens het verblijf in het museum een mondkapje te dragen.

Met ingang van 3 oktober is door de regering aan de landelijke corona-maatregelen het dragen van mondkapjes toegevoegd. Die extra maatregel behelst een dringend advies om in publiek toegankelijke binnenruimten een mondkapje te dragen. Museum Swaensteyn is zo’n publiek toegankelijke binnenruimte, maar ook een historisch pand met meerdere kleine museumzalen. Wij hebben het toegangsbeleid daarop afgestemd. Om de gezondheid van uzelf én onze vrijwilligers zo optimaal mogelijk te waarborgen, stellen wij daarnaast het dragen van een mondkapje in het museum verplicht.

 

Mag ik alleen tijdens het tijdslot het museum binnengaan?

Ja, de tijdslots gelden voor de gekozen aankomsttijd. Mocht u onderweg vertraging hebben, bel ons dan even op 070 386 1673. Wij kunnen dan nagaan of u op een later tijdstip nog naar binnen kunt. Als de hele verdere middag is volgeboekt, is dit helaas niet mogelijk.

 

Is het gebruik van een audioguide verplicht?

Nee, dit is optioneel, de informatie is grotendeels ook terug te lezen op de tekstbordjes. Het beluisteren van de audioguide in het museum duurt ongeveer 45 minuten.

 

Mag ik foto's maken in Museum Swaensteyn?

Het is mogelijk om foto's te maken zonder flits. 

 

Kan ik Museum Swaensteyn met mijn leerlingen of studenten bezoeken?

Nee, groepsbezoek is tot nader order niet toegestaan. Heeft u hier vragen over, mail ons dan op secretariaat@swaensteyn.nl.